Slipping Through My Fingers 每次聽這首曲子, 眼角總是泛著淚光啊! 如果我有女兒的話... 真不知她出嫁那天我該躲到哪裡去? 上週的英文讀書會, Megan 感慨著時光飛逝, 我腦海裡出現了這首歌, Teacher Emily 請同學們幫忙找歌詞, 我作了homework, 也再次回味這首很動聽的曲子... 要按pla 西裝外套y鍵, 才有聲音喔! (左邊的music播放器要關閉, 按 ll 鍵, 音樂才不會重疊) Schoolbag in hand, she leaves home in the early morning 一早(女兒)她拎著書包要離開家Waving goodbye with an absent-mind 關鍵字排名ed smile... 帶著心不在焉地笑容,揮手跟我說再見...I watch her go with a surge of that well-known sadness 我看著她離開,心中湧起那股熟悉的惆悵And I have to sit down for a while 我無力地必須坐下一會The feeling tha 部落格t I'm losing her forever 那是一種我將永遠失去她的感覺And without really entering her world 甚至還未真正進入她的世界I'm glad whenever I can share her laughter 我多麼歡欣,每當我可以分享她的笑聲That funny little girl 這可愛有趣的小女孩Slipping through my fingers all th 部落格e time 時間總飛快在我指縫中流逝I try to capture every minute 我好想抓住每分每秒The feeling in it 每個感受Slipping through my fingers all the time 時間總飛快在我指縫中流逝Do I really see what's in her mind 我真的知道她在想甚麼嗎?Each time I think I'm close to knowing 每當我 部落格覺得更了解她了She keeps on growing 她卻從未停止長大Slipping through my fingers all the time 時間總飛快在我指縫中流逝Sleep in our eyes, her and me at the breakfast table 在早餐桌上,我倆都睡眼惺忪Barely awake, I let precious time go by 幾乎還未清醒的,我就這樣讓寶貴的時間溜走Then when sh 信用卡代償e's gone there's that odd melancholy feeling 當她離開,才陷入這樣的愁思And a sense of guilt I can't deny 還有無法否認的愧疚感What happened to the wonderful adventures 我曾經答應過她的冒險之旅呢?The places I had planned for us to go 計畫著要一起去的那些地方(slipping thr 小型辦公室ough my fingers all the time) 時間總飛快在我指縫中流逝Well, some of that we did but most we didn't 那些曾一起做過的,及更多還未實現的And why I just don't know 只為了無謂的理由?Slipping through my fingers all the time 時間總飛快在我指縫中流逝I try to capture every minute 我好想抓住每分每 買房子秒The feeling in it 感受它Slipping through my fingers all the time 時間總飛快在我指縫中流逝Do I really see what's in her mind 我真的知道她在想甚麼嗎?Each time I think I'm close to knowing 每當我覺得更了解她了She keeps on growing 她卻從未停止長大Slipping through my fingers all the time 時間總飛快在我指縫中流逝So 設計裝潢 metimes I wish that I could freeze the picture 有時我希望我可以凍結每個畫面And save it from the funny tricks of time 保存著不讓時間帶走Slipping through my fingers... (時間)悄悄從我指尖溜走Schoolbag in hand she leaves home in the early morning 一早她拎著書包要離開家Waving goodbye with an absent-minded smile... 帶著心不在焉地笑容,揮手跟我說再見... G2000  .
arrow
arrow
    全站熱搜

    engfertgfl 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()